23.e december

Idag är det dagen innan julafton! 
Min äldsta bror med familj har varit här och lekt och barnen bytte julklappar. Tanken var att bjuda på lite julmat men jag ångrade mig och bakade pizza istället. Känns som man kommer äta julmat så att det räcker och blir över ändå!

Det har även varit fyra tomtar på besök ikväll! Tomten kommer alltid dagen innan julafton och kollar så att alla är snälla.. De hade med sig en julblomma till oss vuxna och godis till barnen.
Som vanligt så kom tomtarna inte in utan knackade på fönstret och gav oss gåvorna där. De säger inget utan är väldigt tysta men alla barnen tog i hand och berättade sina namn!:) Alltid lika uppskattat! Tack tomtarna!

Ikväll la barnen varsin pepparkaka i öppnaspisen innan de skulle lägga sig så att tomten hittar in inatt:) 
Med tanke på att Julian brukar vakna vid sex på morgonen så tänkte jag att han och jag ska gå upp och koka lite gröt till frukost ... Kan tänka mig att de andra vaknar lika tidigt de med.. 
Det är ju Julafton!;)

God Jul önskar vi er alla...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0