Nya tag!

Nu är det dags för nya tag för frun i huset!:) Idag va ja på mitt först pass på gymmet efter Julians ankomst:) StepStyrka fick det bli. Sjukt kul o jobbigt! Svetten rann o pulsen va hög.. 
Tyvärr så va detta bara en favorit i repris o passet ska inte finnas kvar men ja få hitta något annat.. Ja har ställt in mig på att köra tre pass/vecka. Spinning ett av dem o de andra två får ja testa mig fram på. Det är ca 1år 4mån sedan ja va aktiv på gymmet så det har ändrats lite sen sist:) Ett papper att fylla i om gymkort fick i alla fall följa med hem! 
O ja ja vet att ja tog fel men ja försökte i alla fall:)

Jag kan även stolt berätta att ja inte ätit godis/kakor/sött på fem dagar! Det är stort för mig som brukar äta godis varje dag! 
Även barnen som äter alldeles för mycket har fått klara sig! De får fre o lör mys av valfritt slag istället. 

Sist men inte minst har ja tagit tag i sömnen. Julian vaknar fortfarande o är lite sur på nätterna för att han får ligga i egen säng o inte ammas men det går framåt. Igår la han sig vid nio o vaknade efter det två gånger o gnydde men somnade snart om o sen vaknade han vid tre o åt (välling) Så länge har han aldrig sovit! Problemet va bara att han inte ville sova mer efter det men efter drygt en timma så somnade han igen. 
Ja har ju nu förstått efter drygt fyra år att man får vara vaken några gånger per natt:) Men nu har ja kommit på en bra lösning! Ja går helt enkelt o lägger mig tidigt:) Numera lägger ja mig mellan åtta o nio! När barnen lagt sig sitter ja uppe en liten stund o dricker lite tee o umgås med min man o sen lägger ja mig.. Kan verka tråkigt men en pigg mamma är en bättre mamma! (enligt mig) Annars sitter ja bara uppe o tittar på skit på tv o ja blir inte lyckligare av att se folk som tävlar i olika saker eller olika serier som egentligen är skit:) Allt är roligare när man är pigg! Sen skiter det sig självklart ibland o man känner sig som en hösäck ändå men då har ja i alla fall försökt!:) 
Nä nu va det dags att stänga de blå!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0