Ny vecka-Nya tag!

Idag fick Julian åka pulka när vi skulle lämna de stora barnen och tur var det för det var inte plogat. Att det inte var plogat på trottoarerna det köpet jag men att de inte plogat i korset så man kom in på trottoarerna när man gick över på övergångsställerna det är ju rent av farligt! När snön kom så körde bilarna som sniglar här utanför men nu har de vant sig och gasar på som vanligt igen. 
Julian och pulkan fick jag bära i korset, Julius fick hålla i min jacka på på ena sidan och Jerimia fick gå själv (hade han  hållt på andra sidan hade han fått pulkan i huvudet) Problemet var bara att Jerimia inte vågade gå över! Bilarna stannade inte för oss och Jerimia viste inte vilka bilar som skulle svänga vart:( Underbara unge! Jävla bilister! 
Det syns inte så väl men vallen är ca 50cm och visst det kanske inte är så högt men för en fyraåring och en knappt treåring så är det det! 
Tro det eller ej men ja ringde kommunen för att kolla va de hade för planer!;)
De sa att de varit ute sen tre på natten.. Jag förstår att de har mycket att göra men frågade ändå om de inte borde prioritera korsningen i och med att det sker en del olyckor här. (I alla fall så man kommer upp på trottoaren och får bort alla människor som går från vägen) 
De verkade inte tycka det för på schemat så skulle de ploga här utanför efter frukost. Jag tror att jag ska börja jobba på kommunen för den frukosten var slut vid 11.30! 
O visst jag gnäller men det var en mamma från dagis som gick en sväng efter lämning o hon hade fått gå ute på vägen i korsningen för hon hade vagnen som i te kom över vallarna! Så nu har jag fått gnälla lite i alla fall;)

Vi har även hittat på lite roliga saker idag:) 
Vi har varit på samtal på dagis. De hade spelat in när barnen stått framför alla dagiskompisar och berättat om sitt hem och sin familj. När vi fick se det blev jag riktigt stolt över att se va duktiga våra pojkar är! Allt var bra och de har skött sig fint;) 

Vi har även skickat efter dagiskorten, julkorten och en del julklappar. Hoppas vi hinner få julkorten så vi kan få iväg dem så att de kommer fram innan julafton. Om inte så står det ju även gott nytt år;)

Tro det eller ej men jag har faktiskt fått ett kort idag! Ni kan nog inte gissa vart det går? Jo till gymmet!;) Som sagt, Ny vecka-Nya tag;) Imorgon ska jag ta och boka mig några pass!

Nu är hela familjen nerbäddad endast mamman är vaken men det ska det bli ändring på så nu stänger jag de blå;) 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0